Σε δύο, περίπου, χρόνια υπολογίζεται ότι θα είναι έτοιμος ο νέος ποδηλατόδρομος στην παραλιακή της Πάτρας. Ο ποδηλατοδρόμος, συνολικού μήκους πέντε χιλιομέτρων, θα ξεκινάει από τον χώρο αναψυχής στην περιοχή της πλαζ και μέσω των παραλιακών οδών Ηρώων Πολυτεχνείου, Όθωνος-Αμαλίας και Ακτής Δυμαίων θα καταλήγει στο νότιο πάρκο, όπου εκεί ήδη λειτουργεί ποδηλατόδρομος.
Ήδη εκ μέρους του Δήμου Πατρέων έχουν ολοκληρωθεί οι προπαρασκευαστικές διαδικασίες για τη χρηματοδότηση του έργου. Το θέμα έχει περάσει από την Επιτροπή Ποιότητας Ζωής και σύντομα θα απασχολήσει το Δημοτικό Συμβούλιο, ώστε στη συνέχεια να σταλούν οι μελέτες στην Αποκεντρωμένη Διοίκηση για την τελική έγκριση.
Σύμφωνα με εκτιμήσεις στελεχών της δημοτικής Αρχής, η γραφειοκρατική διαδικασία για την ανάδειξη εργολάβου, ο οποίος θα αναλάβει το έργο, εκτιμάται ότι θα διαρκέσει περί τον ενάμιση χρόνο.
Το τελευταίο στάδιο θα είναι η υλοποίηση του έργου, που προβλέπει την τοποθέτηση κρασπέδων στη δεξιά πλευρά του δρόμου, σήμανση και επισκευή του οδοστρώματος όπου απαιτείται.
Μένει η πιάτσα των ταξί
«Κάτω από το χαλί», βάζει η δημοτική Αρχής της Πάτρας το θέμα της μεταφοράς της πιάτσας των ταξί στην Όθωνος – Αμαλίας, ενός ζητήματος που λίγο κινδύνευσε να τινάξει στον αέρα την κατασκευή του παραλιακού ποδηλατόδρομου. Και τούτο, διότι οι ιδιοκτήτες ταξί αντέδρασαν στη μεταφορά της πιάτσας επί της Όθωνος Αμαλίας, ακριβώς έξω από τον ΟΣΕ, ο οποίος μεταφέρεται ακριβώς απέναντι, σύμφωνα με τη μελέτη του έργου.
Η δημοτική Αρχή, κάτω από τις αντιδράσεις, απέσυρε την πρώτη φορά τη συζήτηση του θέματος από την Επιτροπή Ποιότητας Ζωής του Δήμου Πατρέων, η οποία θα κάνει και την εισήγηση στο Δημοτικό Συμβούλιο για να πάρει την τελική απόφαση.
Ακολούθησαν συζητήσεις μεταξύ των στελεχών της δημοτικής Αρχής και των αυτοκινητιστών ταξί και μετά από «μασάζ» των επαγγελματιών, ο πρόεδρος του σωματείου των ταξί, παρουσιάστηκε την περασμένη Παρασκευή στην Επιτροπή και δήλωσε ότι συμφωνεί μεν, να μεταφερθεί η πιάτσα των ταξί από το σημερινό της σημείο, όχι όμως σε αυτό που προβλέπει η μελέτη (ακριβώς απέναντι δηλαδή), αλλά πιο πίσω στο χώρο που σήμερα χρησιμεύει ως πάρκινγκ αυτοκινήτων στον σταθμό του ΟΣΕ.
Η απόφαση της Επιτροπής Ποιότητας Ζωής στις 25 Οκτωβρίου, η οποία δημοσιεύθηκε σήμερα στη «Διαύγεια» αναφέρει επί λέξη πως: «Η Επιτροπή Ποιότητας Ζωής εισηγείται στο Δημοτικό Συμβούλιο να εγκρίνει τη μεταφορά του σταθμού οχημάτων ΤΑΞΙ, που ευρίσκεται επί της δυτικής πλευράς της οδού Όθωνος Αμαλίας, νοτίως του σταθμού του ΟΣΕ (μήκους 8 θέσεων), σε νέα θέση και συγκεκριμένα επί της ανατολικής πλευράς της υπόψη οδού, έμπροσθεν της πλατείας Τριών Συμμάχων, βορείως του φωτεινού σηματοδότη». Ωστόσο, στο τέλος της απόφαση αναφέρεται πως: «Στο διάστημα αυτό θα εξεταστεί και η εναλλακτική θέση για τη μεταφορά του σταθμού οχημάτων ταξί όπως αυτή προτάθηκε στο υπ’ αριθ. 25662/Π4354/2018 έγγραφο του Δήμου Πατρέων».
Το thebest.gr επικοινώνησε με τον πρόεδρο του Σωματείου Αυτοκινητιστών Ταξί Παναγιώτη Σκέντζο, ο οποίος ήταν παρών στη συνεδρίαση της Επιτροπής, ζητώντας να μάθει σε ποιο σημείο θα μεταφερθεί η πιάτσα των ταξί.
Η απάντηση του κ. Σκέντζου ήταν ξεκάθαρη: Η πιάτσα ταξί θα μεταφερθεί στο χώρο όπου σήμερα λειτουργεί ως πάρκινγ στον σταθμό του ΟΣΕ (σημ. στο ύψος της Κολοκοτρώνη).
Όσο για το γεγονός ότι στην απόφαση περιγράφεται η θέση της πιάτσας των ταξί μπροστά από την πλατεία Τριών Συμμάχων, ο Παναγιώτης Σκέντζος έδωσε την ερμηνεία ότι αυτό έγινε διότι δεν υπήρχε χρόνος να αλλάξει η μελέτη του ποδηλατόδρομου.
Σε κάθε περίπτωση όμως, όπως συμφωνήθηκε μεταξύ της δημοτικής Αρχής και των ιδιοκτητών ταξί, θα γίνουν όταν ολοκληρωθεί το έργο, δηλαδή σε μια διετία.
Η δημοτική Αρχή, όπως διαπιστώνει η αντιπολίτευση, βιάζεται να προχωρήσει τις διαδικασίες ώστε να μην χάσει τη χρηματοδότηση του έργου, ύψους 500.000 ευρώ, μέσω του προγράμματος βιώσιμης αστικής ανάπτυξης, αλλά και να παρουσιάσει έργο (έστω και έργο μακέτας αναφέρουν χαρακτηριστικά ορισμένοι σύμβουλοι) και για το λόγο αυτό, δεν συζητά τις προτάσεις που έχουν κατατεθεί για να γίνει ο ποδηλατόδρομος εντός του παραλιακού μετώπου, που πλέον έχει παραχωρηθεί στο Δήμο Πατρέων, και όχι επί της Όθωνος – Αμαλίας.